Arı Ürünlerimiz





Dondurulmuş polen, kurutulmuş polen, süzme bal, petek bal > Bak: ARI ÜRÜNLERİMİZ - Petek bal nasıl yenir? Polen nasıl yenir? > Bak: TÜKETİCİ KÖŞESİ - Ahmetler Köyü Deyince> Bak: YÖREMİZİ TANIYALIM - Polen tuzaklı kovan yapımı Bak: ARICILIKTA YENİ UYGULAMALAR




19 Şubat 2011 Cumartesi

Arıcılık Günlüğüm: 2010 İlkbaharı



10 Nisan 2010. Arılar sahilde, portakal çiçeğinde.
ARICILIK ÇALIŞMALARIMArıcılığa 1975 yılında başlamıştım. Birkaç sene zorunlu olarak ara verdiysem de ilgilenmeyi bırakamadım. Zaten bırakılmıyor. Sanki bağışıklık yapıyor.2009 yılında internette bazı arıcılık sitelerine girince çiçektozu toplamaya da merak sardım.20 adet alttan çekmeceli, tuzaklı yeni kovan yaptırdım ve 2010 Mart ayında çiçektozu derleme denemesine başladım.2010 yılında yöremizde kış ılık geçti, bahar10-15 gün erken geldi. Geçmiş yıllarda 10 Nisanda açan narinciye çiçekleri bu yıl 20 Martta açmaya başladı. Mart başlarında da sandal (çilek – kocaağaç) çiçekleri açmıştı. Arılara 15 Şubatta kek ve koyu şurup vererek yumurtlamaya teşvik ettim. Şimdilik hal ve gidiş iyi.
Bu yıl geçmiş yıllardan farklı olarak polen derlemeye çalışıyorum. 40 adet alttan polen tuzaklı kovan yaptırdım. 20 adet arı geçen kış bu polen tuzaklı kovanlarda kışladı. Nemden kaynaklanan zararlar görülmedi kovanlarda. Polen tuzaklarının nem ve paslanma gibi zararları önlediğini de gözlemledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder