Arı Ürünlerimiz





Dondurulmuş polen, kurutulmuş polen, süzme bal, petek bal > Bak: ARI ÜRÜNLERİMİZ - Petek bal nasıl yenir? Polen nasıl yenir? > Bak: TÜKETİCİ KÖŞESİ - Ahmetler Köyü Deyince> Bak: YÖREMİZİ TANIYALIM - Polen tuzaklı kovan yapımı Bak: ARICILIKTA YENİ UYGULAMALAR




20 Şubat 2011 Pazar

Erken ilkbahar varova ilaçlaması

Kışın Akdeniz bölgesinde havalar uygun giderse ana arılar yumurtayı kesmiyor. Onun için varova mücadelesinde başarılı olmak zor. Ancak havaların çok soğuk olduğu günlerde yumurta ve yavru azalıyor. Sanırım bu günlerde yumurta ve yavru azaldı.

1 Şubat günü arıların yanına varınca arıların hiç uçmadığını gördüm. Arkadaki su birikintisini görünce durumu anladım. Suyun üstü buz tutmuştu. Arıların hepsi içerideydi."Ustaların oksalik asit için tarif ettikleri gün bu gün olsa gerek." dedim kendi kendime. "Sanırsam benim arılar bu gün kış salkımına girmiş (!)"

Bir hafta öncesi 10 arıda bir deneme yapmıştım. Olumsuz bir sonuç görmedim. Hemen gerekli karışımı hazırlayıp arıların tamamına oksalik asit damlaması yaptım. Mantık, asitli bileşiğin bütün arılara bulaşması ise tam zamanında oldu. Damlatma yaptığım sürede fazla dışarı çıkan olmadı.

Güzün arıların bir kısmını daraltmıştım. Ama arısı 10 çıta görünen ve kapanmamış balları olanları 10 çıtada bırakmıştım. Bu daraltılmamış arıların yoğunluğu azalmış, kapanmamış petekler boşalmış. Kovanlar hazır açılmışken bu boş petekleri de alıp kovanları daraltıp böldüm. Hazır açılmışken dondurulmuş polen katkılı hazırladığım kekten de verdim. Kekin etkisiyle olsa gerek bazı arılardan dışarı çıkanlar oldu ama fazla durmayıp içeri girdiler. Yanımdaki arıcı komşularımla da haberleştik; onlar da varova ilaçlaması yaptılar.

Varova ilaçlaması,

Kovanları daraltıp sıkıştırma,

Kek verme...

Şimdilik üstüme düşeni yaptım sanırsam. Gerisi havanın gelişine ve arılara kaldı. Şubat 15 ten sonra da durum uygun olursa sıvı besleme gündeme gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder