Arı Ürünlerimiz





Dondurulmuş polen, kurutulmuş polen, süzme bal, petek bal > Bak: ARI ÜRÜNLERİMİZ - Petek bal nasıl yenir? Polen nasıl yenir? > Bak: TÜKETİCİ KÖŞESİ - Ahmetler Köyü Deyince> Bak: YÖREMİZİ TANIYALIM - Polen tuzaklı kovan yapımı Bak: ARICILIKTA YENİ UYGULAMALAR




30 Kasım 2020 Pazartesi

Arıların sonbahar bakımı ve oksalik asit uygulaması

Akdeniz bölgesinde güz aylarında arıların yakınında püren ve sünemit varsa uçarlar. Bizim arılar deniz seviyesinden 750 m. yukarıda bulunuyor. Çevrede yoğun olan sünemit çiçekleri tükendi. Arılar çiçektozu getirmiyor. Yavru azaldı. Varova için oksalik asit vermenin zamanı. Ben oksalik asit uygulamasını güzün yaparım. Nedeni, ilkbaharda yapınca bala karışma olasılığı var. Karışırsa balda hoşa gitmeyen bir tad olabiliyor. 

Arıları açmışken arıların yoğun olmadığı ballı, balsız fazla petekleri alıp kovanı daralttım. Çok zayıf olanlara ya takviye verdim ya da birleştirdim. Kovan içinde boşluk varsa bölme tahtası ile böldüm ve boşlukları yalıtım malzemesi ile kapattım. 35 gr. asiti 1/1 oranındaki 1 l. şurup ile karıştırdım. Damlama yöntemiyle her çıta arasına 5 er gr. ilaçlı şurup akıttım. Zayıf kovanlara püskürtme yöntemiyle verdim.

 Arılar yağmurda ıslanmayacak şekilde üstlerini örtüp bastırdım. Şubat sonunda ilkbahar bakımı yaparken formik asit vermeyi düşünüyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder